L’Ulisses x Endofest 2024 recapta més de 20.000 euros per a la recerca de l’endometriosi al Clínic-IDIBAPS

L’hospital Clínic Barcelona torna a participar a l’Ulisses x Endofest, un festival de música solidari que vol conscienciar sobre l’endometriosi i recaptar fons per a la seva recerca.

La tercera edició de l’Endofest, que va tenir lloc el passat 25 de maig al Parc de Can Verboom de Premià de Dalt, ha recaptat més de 20.000 euros per a la investigació de l’endometriosi al Clínic-IDIBAPS i combatre, així, el silenci social al voltant de la malaltia.

L’endometriosi és una de les malalties ginecològiques benignes més comunes. Afecta el 10% de les dones en edat fèrtil. És a dir, entre 1 i 2 milions de dones a Espanya i prop de 176 milions a tot el món, i és una de les principals causes de dolor pelvià i de problemes reproductius en les dones.

Les més de 1.600 persones que van assistir al festival, impulsat per Anna Bassols, pacient amb endometriosi, i organitzat en col·laboració amb l’Ajuntament de Premià de Dalt, van poder gaudir de la música en directe de Dàmaris Gelabert, Alba Grasa, Ana Polo, Carla Forns “Moviendo la vida”, Les COCO, Els Catarres i Dj. Trapella. A més, també van trobar una zona per a infants, foodtrucks, paradetes amb marxandatge i molt més!

A més d’activitats per a petits i grans durant tot el dia, a la tarda el Dr. Francesc Carmona i la Dra. Mariona Rius, cap del Servei de Ginecologia i ginecòloga del Clínic; van dur a terme xerrades sobre l’endometriosi, en les que es va parlar dels seus símptomes, com es diagnostica i quin és el seu tractament.

Enguany, l’Ulisses x Endofest va ser possible també gràcies a la participació de 64 voluntaris que varen aportar el seu gra de sorra donant suport a l’organització durant la celebració de l’esdeveniment.

Si vols col·laborar donant suport a la recerca en endometriosi al Campus Clínic, pots fer la teva aportació a través d’aquest enllaç.